Deze website maakt gebruik van cookies

Deze website gebruikt cookies en verzamelt daarmee informatie over het gebruik van de website onder andere om deze te analyseren en te verbeteren en voor social media. Wil je meer weten over deze cookies, lees dan onze privacy disclaimer en de uitleg over cookies
Door hiernaast op "Akkoord" te drukken, geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies en het verzamelen van informatie aan de hand daarvan door ons en door derden. Wil je niet alle soorten cookies toestaan, klik dan op "Cookie instellingen aanpassen".

1115883_netherlands-landscape-sky-clouds-70846.jpg

Optimale verhuurservice voor expats van kantoor Den HaagInterview met Marlies en Annelize

Marlies Rickelmann en Annelize Verheij zijn de medewerkers Verhuur van kantoor Den Haag. Samen met Bep Charité bedienen zij de huurders die met name huren in het centrum van Den Haag.

Annelize: “Ons kantoor is gevestigd in hartje Den Haag (Beatrixkwartier), onder het appartementencomplex “Prinsenhof” en het naastgelegen “Centre Court”.  Beide complexen hebben wij in verhuur. Dit is slechts een kleine greep uit ons totale woningaanbod. Het mooie van ons kantoor is dat mensen langslopen, de etalage met alle complexfolders bekijken en vervolgens binnenlopen. Dit gebeurt de hele dag door en is heel effectief en precies wat wij met kantoor Den Haag willen bereiken!

Den Haag telt meer dan 50.000 expats en wij begeleiden deze internationale clientèle die voor kortere- of langere periode naar Nederland komen graag bij het vinden van woonruimte. Omdat wij veel complexen verhuren in centrum Den Haag en in de Internationale zone, kunnen wij hen gelukkig goed van dienst zijn.“ 

Marlies: “Expats weten ons te vinden. We begeleiden hen in het vinden van een geschikte woning. Als een potentiële huurder binnenkomt, proberen wij direct woningen met hen te bezichtigen. Dit kan gelukkig omdat de meeste van onze complexen op loop (- of fietsafstand) zijn. Terwijl we naar een appartement lopen, inventariseren we wat de desbetreffende persoon zoekt. Door onze jarenlange ervaring hebben wij aan een paar woorden genoeg om te weten waaraan de woning moet voldoen. Wat dat betreft zitten wij qua locatie dus ideaal!” 

Annelize: “Ja, en de Swap-fiets maakt het ons gemakkelijker om ook bezichtigingen te doen die niet op loopafstand zijn. We zijn nu veel vrijer en kunnen  meer afspraken inplannen omdat we ‘even op de fiets’ kunnen gaan.”   

Zijn de meeste mensen die binnenlopen potentiële huurders? 
Marlies: “De meesten wel, niet allemaal. De mensen die hier binnenlopen willen niet altijd alleen een woning huren. Soms zijn het huurders die onze hulp nodig hebben. Dat kan van alles zijn, bijvoorbeeld advies over een goede schilder of advies over het uitkiezen van een vloer. Ik vind het eigenlijk wel heel leuk om daarmee te mogen helpen. Het is een stukje extra service.” 

Annelize: “Wij bedienen nu eenmaal veel expats en die verwachten een hoog servicelevel. Wij hebben de connecties en de huurders vinden het fijn dat wij precies weten welke partijen goede producten bieden en betrouwbaar zijn. Tenslotte is deze groep huurders totaal onbekend in Den Haag en weten heg noch steg. Ons motto is: De klant is koning. Tenslotte is een tevreden huurder de beste ambassadeur voor onze organisatie!” 

Marlies: “Recent kwam er een man ons kantoor binnenlopen, die binnen drie dagen een woning moest hebben. Hij vroeg  of wij hem konden helpen. We hebben alles op alles gezet om deze meneer drie dagen later de sleutels te kunnen overhandigen van zijn nieuwe appartement.  De dankbaarheid van deze man maakt ons werk geweldig. Service is voor ons vanzelfsprekend en het is leuk als je daar iemand blij mee kan maken.”  

Annelize: “Doordat we nauw contact hebben met onze kandidaat huurders ben je meer betrokken bij hun wel en wee. We doen er alles aan om  hen goed te informeren, te  adviseren en hen te helpen waar mogelijk. Dat is de kroon op ons werk!” Marlies stemt hier overduidelijk mee in.


Wat is het grote verschil tussen jullie werkzaamheden? 
Marlies: “Door mijn vastgoedportefeuille hou ik me voornamelijk met expats bezig.  Expats komen ook via kanalen als relocators* bij ons binnen. Met deze groep prospects is het sneller schakelen omdat hun opdrachtgevers Internationale Organisaties of Ambassades zijn en dat zorgt voor minder administratief werk, met als voordeel sneller te kunnen schakelen.  Een expat wil vaak op dag één een huis bezichtigen en op dag twee tekenen en  de sleutel overhandigd krijgen.” 

Annelize: “We krijgen heel veel ruimte om ons werk zelf in te delen en uit te voeren. Niemand kijkt over onze schouder mee. Ieder dossier beoordelen we individueel, dat wil zeggen: er gelden uiteraard regelgevingen, maar ook de uitzonderingen beoordelen wij individueel. Wij ontvangen regelmatig presentjes van tevreden huurders en daarbij behalen wij ruim onze targets en op beide zijn we trots!” 


Hoe ziet de toekomst voor kantoor Den Haag er uit? 
Annelize: ”recent hebben wij bij alle huurders van Prinsenhof en Centre Court een enquête gehouden of er behoefte is aan aanvullende diensten. De response was heel hoog en de behoefte voor aanvullende diensten is sterk aanwezig. Denk hierbij onder andere aan: was-, stoom- en strijkgoed, schoenreparatie, fietsreparatie, huishoudelijk hulp en community building. Diensten die wij heel goed kunnen verzorgen via ons concept VHR Connect®.”

Marlies: “We hopen dus in de toekomst nog meer service te kunnen verlenen.  Het kantoor blijft compact, maar desondanks kunnen wij nog dienstbaarder zijn. Huurders gaan ook wel steeds meer verwachten. Laatst werd er gevraagd of ik de contactgegevens van een school kon opzoeken. In de toekomst zal ook dit soort informatie van ons verwacht worden, maar dat past ook bij de doelgroep die wij bedienen.” 

Annelize: “We denken eraan om een informatie-bulletin op te stellen met alle voor expats interessante wetenswaardigheden. Zoals het dichtstbijzijnde ziekenhuis, goede huisartsenpraktijken, apotheken etc. Dat past goed binnen het concept VHR Connect®, waarbij we streven naar het creëren van een beleving voor onze huurders.“

*Een relocator is een organisatie die gespecialiseerd is in het aanbieden en afhandelen van complete verhuizingen van expats naar Nederland. 

 

 

82944_20181012-Annelize-en-Marlies.png

Actueel nieuws

Het Dream Team van Van ’t Hof Rijnland Vastgoedmanagement

83001_20181204-Serviceteam-VHR.jpg

Iedere relatie die Van ’t Hof Rijnland Vastgoedmanagement in Zoetermeer bezoekt of belt komt in contact met een van de enthousiaste dames van het receptieteam. Graag vertellen Hanneke, Francis en Edith meer over hun werk en collega’s. Hanneke vertelt: ‘Het is nooit saai bij ons, iedere dag is anders je bent vaak met een aantal dingen tegelijk bezig.  Elke dag zit er een ander team. Het team bestaat uit 7 mensen te weten: Helene, Inge, Rinske, Trees en wij drieën. De dames werken al jaren samen en elke dag heeft het team een andere samenstelling doordat iedereen parttime werkt. Dus niet alleen de collega’s zijn afwisselend, maar ook iedere bezoeker of beller is weer anders. En juist dat maakt het werk zo leuk!

Lees meer

René Esveldt en Michael Wareman over het belang van mensenkennis bij mutaties

82991_20181127-Interview-Rene-en-Michael.jpg

René Esveldt en Michael Wareman zijn beide Technisch Opzichter Mutatie bij Van ’t Hof Rijnland Vastgoedmanagement. Wat dat inhoudt, vertellen beide heren in het volgende interview.

Lees meer

Van 't Hof Rijnland beheert Laan van Vollenhove in Zeist

Laan van Vollenhove te Zeist
Laan van Vollenhove te Zeist

Op 15 november jl. heeft een particuliere belegger de ‘Torenflat’ in Zeist verworven. Het
appartementencomplex omvat 479 appartementen en 254 parkeerplaatsen/garages. De nieuwe
eigenaar is voor het technisch propertymanagement, wederverhuur en het VvE-beheer de
samenwerking met Van ’t Hof Rijnland Vastgoedmanagement aangegaan.

Lees meer

Archief