Deze website maakt gebruik van cookies

Deze website gebruikt cookies en verzamelt daarmee informatie over het gebruik van de website onder andere om deze te analyseren en te verbeteren en voor social media. Wil je meer weten over deze cookies, lees dan onze privacy disclaimer en de uitleg over cookies
Door hiernaast op "Akkoord" te drukken, geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies en het verzamelen van informatie aan de hand daarvan door ons en door derden. Wil je niet alle soorten cookies toestaan, klik dan op "Cookie instellingen aanpassen".

1116558_1687372_31-Mercuriusweg-125-Delft-01.jpg

Veel gestelde vragen over de VvE

 

VvE
Hoe wordt de VvE-bijdrage opgebouwd?

De VvE-bijdragen worden vastgesteld op basis van de vastgestelde begroting. De meest recente begroting kunt u vinden op het VvE-portaal onder de tab ‘financieel beheer’, bereikbaar via www.schepvastgoedmanagers.nl.

Wat is een breukdeel?

Het breukdeel geeft aan voor welk deel u bijdraagt in bepaalde kosten. Uw aandeel in de VvE kunt u vinden op het VvE-portaal onder de tab ‘mijn bezit’, bereikbaar via www.schepvastgoedmanagers.nl.

Welk bedrag dient aangegeven te worden bij de Belastingaangifte?

Bij de belastingaangifte dient u uw aandeel in het reservefonds van het voorgaande jaar op te geven. Dit aandeel kunt u vinden op het VvE-portaal onder de tab ‘mijn bezit’, bereikbaar via www.schepvastgoedmanagers.nl.  

Wanneer wordt de afrekening stookkosten opgemaakt?

U ontvangt de afrekening stookkosten binnen 4 tot 6 maanden na afloop van het stookseizoen.

Hoe te handelen bij burenoverlast?

Allereerst adviseren wij een persoonlijk gesprek aan te gaan met de betreffende buren. Indien dit gesprek niet tot het gewenste resultaat leidt, kunt u contact opnemen met ons secretariaat. Zij helpen u graag verder.

Waar zijn de diverse stukken van de VvE te vinden t.b.v. de verkoop van een woning?

De meest relevante stukken vindt u op het VvE-portaal, bereikbaar via www.schepvastgoedmanagers.nl.

Is het toegestaan een woning te verhuren?

Ja, verhuur van een woning is toegestaan. Voorwaarde hierbij is dat de verhuurder een gebruikersverklaring dient af te geven bij het bestuur. U kunt contact opnemen met ons secretariaat voor het opvragen van een gebruikersverklaring via vve@schepvastgoed.nl of 088 126 6666. Zogenoemde short-stay is niet toegestaan.

Hoe kan een storing of lekkage gemeld worden?

Voor alle storingen, reparatieverzoeken en onderhoudsmeldingen kunt u terecht op de online omgeving:

Klik hier om naar de online omgeving te gaan

Via Whatsapp wordt je op de hoogte gehouden over jouw melding


Liever niet via Whatsapp?

NB.: In geval van spoed raden wij u aan telefonisch contact met ons

Hoe kan een sleutel bestelt worden?

Een sleutel van de algemene delen van het complex of een sleutel welke binnen het sluitplan van het complex valt, kan bestelt worden door het indienen van een reparatieverzoek via het VvE-portaal onder de tab ‘Gebouw beheer’, bereikbaar via www.schepvastgoedmanagers.nl.

Is er een MeerjarenOnderhoudsPlan (MOP) voor komende jaren?

Ja, er wordt een MOP van 15 jaar opgemaakt door onze ervaren technisch managers. Het MOP wordt jaarlijks bijgewerkt. Een kopie van het MOP kunt u vinden op het VvE-portaal onder de tab ‘Gebouw beheer’, bereikbaar via www.schepvastgoedmanagers.nl.

Welke verzekeringen zijn er afgesloten

Via de VvE is er standaard een collectieve opstal- en aansprakelijkheidsverzekering afgesloten. Vaak is er tevens een glasverzekering afgesloten. Het polisblad van uw VvE kunt u vinden op het VvE-portaal onder de tab ‘Gebouw beheer à Contracten’, bereikbaar via www.schepvastgoedmanagers.nl.

Hoe worden verzekeringen afgesloten?

Wij zijn een aangesloten onderneming via Van ’t Hof Hypotheken en Verzekeringen. Via deze weg worden het merendeel van de verzekeringsvraagstukken behandeld.

Hoe worden schades afgewikkeld?

Op ons hoofdkantoor is een schade-team actief welke alle schades van de VvE’s afwikkelen.

Hoe meld ik een schade?

Jouw schademelding kan je melden door het indienen van een reparatieverzoek via het online portaal. Via Whatsapp wordt je op de hoogte gehouden van de status:

Klik hier om naar de online omgeving te gaan

Het laatste nieuws

Iedereen verdient een fijne Pasen!

Vorige week was er één vol vreugde en dankbaarheid. We zijn enorm trots om te delen dat we samen met Stichting Blije Gift mochten werken aan een prachtig initiatief.

Lees meer

Schep Vastgoedmanagers zet in op 'zorgeloos wonen' met de inzet van Embrace CRM en Portals

Schep Vastgoedmanagers kiest voor de oplossingen van Embrace en zet in op het ecosysteem van Aareon. Met deze keuze wordt de dienstverlening van Schep verder gepersonaliseerd dankzij een omni-channel communicatiestrategie. Ook verwacht Schep efficiënter te kunnen werken door inzet van selfservices en datagedreven procesoptimalisaties.

Lees meer

Start verhuur Huis op Zuid!

Het is zover! We zijn officieel gestart met de verhuur van Huis op Zuid in Rotterdam!

Lees meer