1116558_IMG_0745.JPG

Veel gestelde vragen over de VvE

 

VvE
Hoe wordt de VvE-bijdrage opgebouwd?

De VvE-bijdragen worden vastgesteld op basis van de vastgestelde begroting. De meest recente begroting kunt u vinden op het VvE-portaal onder de tab ‘financieel beheer’, bereikbaar via www.hof-rijnland.nl.

Wat is een breukdeel?

Het breukdeel geeft aan voor welk deel u bijdraagt in bepaalde kosten. Uw aandeel in de VvE kunt u vinden op het VvE-portaal onder de tab ‘mijn bezit’, bereikbaar via www.hof-rijnland.nl.

Welk bedrag dient aangegeven te worden bij de Belastingaangifte?

Bij de belastingaangifte dient u uw aandeel in het reservefonds van het voorgaande jaar op te geven. Dit aandeel kunt u vinden op het VvE-portaal onder de tab ‘mijn bezit’, bereikbaar via www.hof-rijnland.nl.  

Wanneer wordt de afrekening stookkosten opgemaakt?

U ontvangt de afrekening stookkosten binnen 4 tot 6 maanden na afloop van het stookseizoen.

Hoe te handelen bij burenoverlast?

Allereerst adviseren wij een persoonlijk gesprek aan te gaan met de betreffende buren. Indien dit gesprek niet tot het gewenste resultaat leidt, kunt u contact opnemen met ons secretariaat. Zij helpen u graag verder.

Waar zijn de diverse stukken van de VvE te vinden t.b.v. de verkoop van een woning?

De meest relevante stukken vindt u op het VvE-portaal, bereikbaar via www.hof-rijnland.nl.

Is het toegestaan een woning te verhuren?

Ja, verhuur van een woning is toegestaan. Voorwaarde hierbij is dat de verhuurder een gebruikersverklaring dient af te geven bij het bestuur. U kunt contact opnemen met ons secretariaat voor het opvragen van een gebruikersverklaring via vve@hof-rijnland.nl of 079-3296697. Zogenoemde short-stay is niet toegestaan.

Hoe kan een storing of lekkage gemeld worden?

Dit kan gemeld worden via het VvE-portaal onder de tab ‘Gebouw beheer’, bereikbaar via www.hof-rijnland.nl.
NB.: In geval van spoed raden wij u aan telefonisch contact met ons

Hoe kan een sleutel bestelt worden?

Een sleutel van de algemene delen van het complex of een sleutel welke binnen het sluitplan van het complex valt, kan bestelt worden door het indienen van een reparatieverzoek via het VvE-portaal onder de tab ‘Gebouw beheer’, bereikbaar via www.hof-rijnland.nl.

Is er een MeerjarenOnderhoudsPlan (MOP) voor komende jaren?

Ja, er wordt een MOP van 15 jaar opgemaakt door onze ervaren technisch managers. Het MOP wordt jaarlijks bijgewerkt. Een kopie van het MOP kunt u vinden op het VvE-portaal onder de tab ‘Gebouw beheer’, bereikbaar via www.hof-rijnland.nl.

Welke verzekeringen zijn er afgesloten

Via de VvE is er standaard een collectieve opstal- en aansprakelijkheidsverzekering afgesloten. Vaak is er tevens een glasverzekering afgesloten. Het polisblad van uw VvE kunt u vinden op het VvE-portaal onder de tab ‘Gebouw beheer à Contracten’, bereikbaar via www.hof-rijnland.nl.

Hoe worden verzekeringen afgesloten?

Wij zijn een aangesloten onderneming via Van ’t Hof Hypotheken en Verzekeringen. Via deze weg worden het merendeel van de verzekeringsvraagstukken behandeld.

Hoe worden schades afgewikkeld?

Op ons hoofdkantoor is een schade-team actief welke alle schades van de VvE’s afwikkelen.

Hoe meld ik een schade?

Uw schademelding kunt melden door het indienen van een reparatieverzoek via het VvE-portaal onder de tab ‘Gebouw beheer’, bereikbaar via www.hof-rijnland.nl.

Nieuws

Interview Bert van Lunteren"Van 't Hof Rijnland, een partij waar je niet omheen kunt."

82704_Bert-van-Lunteren.png

Bert van Lunteren is inmiddels een maand werkzaam als directeur bij Van ’t Hof Rijnland. Met de komst van Bert is er een focus komen te liggen op het verder ontwikkelen van diensten voor de eindgebruikers van het vastgoed.

Lees meer

Van ’t Hof Rijnland als expatadviseur

Nederland staat op de dertiende plek van populairste landen voor expats. Door de internationale organisaties, zoals bijvoorbeeld het internationale gerechtshof, Shell en Europol, is Den Haag een populaire expatstad. Ook de regio´s Amsterdam, Rotterdam, Utrecht en Eindhoven zijn gewild onder de werkende buitenlanders. Deze groep hecht veel waarde aan comfort & gemak en stelt daarnaast  hoge eisen aan de kwaliteit en uitrusting van hun huurwoning. Vaak hebben zij een hoger budget dan hun Nederlandse collega’s. Dit komt door de onkostenvergoeding die zij van hun werkgever ontvangen. Expats kiezen daarom bijna altijd voor huren in het luxere segment.

Lees meer